اخبار دریایی
نا امنی دریای سرخ و کانال سوئز کشتی ها را به سمت دماغه امید‌نیک هدایت کرد
نویسنده خبر : مدیر سایت    
شنبه 2 دی 1402
    
تعداد بازدید: 314
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1402/10/2
منبع : مانا

در پی نا امنی در دریای سرخ، کشتی‌ها عبور از کانال سوئز را متوقف کرده و ترجیح می‌دهند با ۱۰ روز زمان اضافی دریانوردی از طریق دماغه امید‌نیک عبور کنند که این موضوع برای هر کشتی یک میلون دلار هزینه سوخت اضافی تحمیل می‌کند.

در پی ناامنی در دریای سرخ، کشتی‌ها عبور از کانال سوئز را متوقف کرده و ترجیح می‌دهند با ۱۰ روز زمان اضافی دریانوردی از طریق دماغه امید‌نیک عبور کنند که این موضوع برای هر کشتی یک میلون دلار هزینه سوخت اضافی تحمیل می‌کند.
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بلومبرگ؛ تداوم حملات به کشتی‌های تجاری باعث شده تا اپراتور‌ها مسیر‌های دیگری انتخاب کنند که این کار باعث شده ۲۰ درصد به نرخ نقدی حمل‌و‌نقل در روز‌های اخیر اضافه شود.
 تحلیلگر مشاوران کشتیرانی مؤسسه Drewry در این زمینه گفت: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ کشتیرانی تصمیم گرفته‌اند از کانال سوئز به دلیل ناامنی کمتر عبور کنند و دهانه امید‌نیک را در حال حاضر ترجیح می‌دهند، در همین حال با توجه به اعلام آمریکا جهت تشکیل گروه Operation Prosperity Guardian هنوز خبری از آمادگی کشور‌ها به منظور ائتلاف در این شبکه نیست و در حال حاضر بحران به همه کشور‌ها سرایت کرده است.

 
از   1   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Surprise!

_ya1za18pID5-NkrwogIsX51omQ5n2FIC7VAN09l-Ts"