اخبار دریایی  >  دانستنی دریایی
مهندس کشتی کیست؟
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 25 بهمن 1401
    
تعداد بازدید: 1665
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/11/25
منبع : شیراز مارین

مهندس کشتی کسی است که تمامی تجربه های صنایع خشکی را به یک باره در کشتی تجربه میکند و به دلیل تجربه کاری و عملیاتی بیشتر از حیث نظریه پردازی در سطح بسیار بالاتری از مهندسی های دیگر قرار میگیرد که متاسفانه چون از اجتماع بدور است در چشم مردم نمی درخشد.

مهندس کشتی کسی است که تمامی تجربه های صنایع خشکی را به یک باره در کشتی تجربه میکند و به دلیل تجربه کاری و عملیاتی بیشتر از حیث نظریه پردازی در سطح بسیار بالاتری از مهندسی های دیگر قرار میگیرد که متاسفانه چون از اجتماع بدور است در چشم مردم نمی درخشد؛ از او تمجید نمی شود؛ احقاق حقوقش به سختی انجام می گیرد…!
شاهد هستید که بسیاری از مشاغل از جمله مهندسین نیروگاه ها؛ شیمی و آزمایشگاه؛ تأسیسات؛ آتش نشان ها؛ پلیس؛ خلبانان؛ ناجیان غریق؛ معلمان و …. که هر کدام در رشته خود با مردم سروکار دارند و به چشم مردم می آیند و از تعریف و تمجید هایشان کار هم صنف هایشان بر سر زبان هاست و چه بسا از این طریق پیش برد اهداف مناسب کارشان زودتر محقق میگردد!
اما جالب است بدانید که یک مهندس کشتی تمام آنچه در مشاغل بالا گفتیم و بلکه فزون تر از آنها را یکجا دارد ؛ هم یک آتش نشان است و هم یک ناجی غریق؛ هم با مکانیک سروکار دارد و هم با شیمی ؛ از سیالات همانقدر تئوری دارد که از جامدات ؛ در مورد کیفیت آب ذره ای کمتر از مردان نیروگاه ها نمیداند ؛ در مورد خانواده توربین ها هم نظریه دارد و هم تجربه کاری….!
کشتی برای مهندسین کشتی؛ به مانند شهریست که تأمین و حفظ تمامی امکانات از آب و برق و امکانات رفاهی گرفته تا امنیت و ایمنی جان نفرات؛ کشتی و محموله آن بر عهده آنهاست.
دلیر مردانی که از چشمان مردم عادی پنهانند اما تأمین کننده بخش عظیمی از اقتصاد آنها هستند؛ این همه توانایی اما دور از آنان که باید ببینند؛ چون مرواریدی در دل صدف در دریاها…!
بیایید برای یک بار هم شده به جامعه دریانوردی ایران ادای احترام کنیم و در حد توان و دانش خود؛ این رشته و ادبیات مربوط به آن را در بین عامه مردم گسترش دهیم!

 
از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Surprise!

_ya1za18pID5-NkrwogIsX51omQ5n2FIC7VAN09l-Ts"