اخبار دریایی  >  دانستنی دریایی
آشنایی با رشته های دریایی
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 25 بهمن 1401
    
تعداد بازدید: 1713
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/11/25
منبع : شیراز مارین

معرفی رشته های دریایی برای متقاضیان

آشنایی با رشته های دریایی:
رشته‌های دریایی دفترچه‌ی انتخاب رشته‌ی کنکور سال ۹۸ (گروه ریاضی)
• مهندسی دریا‌
• مهندسی دریانوردی‌
• مهندسی کشتی (موتور)
• مهندسی ماشین آلات دریایی‌
• الکترونیک و مخابرات دریایی‌‌

مهندسی دریا (مهندسی کشتی‌سازی سابق): مسئولیت طراحی، ساخت و نظارت بر ساخت کشتی و تعمیرات آن بر عهده‌ی مهندس کشتی‌سازی است. فارغ‌التحصیلان این رشته در شرکت‌ها‌ی دریایی و کارخانجات کشتی‌سازی مشغول به کار می‌شوند.

مهندسی دریانوردی (گرایش عرشه‌ی سابق): هدایت و رهبری کشتی و مدیریت نیروی انسانی شاغل بر روی کشتی وظیفه‌ی فارغ‌التحصیلان دریانوردی است.‌‌ فارغ‌التحصیلان این رشته پس از گذراندن دوره‌ی کارآموزی به عنوان افسر عرشه در کشتی مشغول به کار می‌شوند و تا سمت “کاپیتان” ارتقاء پیدا می‌کنند.

مهندسی کشتی (گرایش موتور سابق): در این گرایش علوم و فنون مربوط به اداره امور فنی کشتی‌ها آموزش داده می‌شود تا فارغ‌التحصیلان بتوانند هدایت فنی کشتی‌ها را بر عهده بگیرند. فارغ‌التحصیلان بعد از کارآموزی و گذراندن دوره‌های دریایی به عنوان افسر موتورخانه در کشتی مشغول به کار شده و تا سِمت “سرمهندس” ارتقاء پیدا می‌کنند.

الکترونیک و مخابرات دریایی: در این رشته نحوه‌ی عملکرد و چگونگی نگهداری و تجزیه و تحلیل سیستم­‌ها و مدار­های مخابراتی و الکترونیکی دریایی آموزش داده می‌شود. مسئولیت عیب‌یابی و تعمیر کلیه‌ی قطعات الکتریکی کشتی، به عهده‌ی مهندس الکترونیک (مهندس برق) می‌باشد.

مهندسی ماشین آلات دریایی: هدف این رشته آن تربیت کارشناس برای طراحی، محاسبه و ساخت اجزائی است که اساس کار آنها مبتی بر حرکت در سیالات و دینامیک است. مجموعه دروس این رشته همراه با به کارگیری علوم مهندسی مکانیک و تکنولوژی مربوط به آن در مورد طراحی، محاسبه، ساخت و اجرای سیستم های رانش کشتی، ماشین آلات فرعی کشتی و سازنده بدنه کشتی، کارآیی لازم را برای طراحی و راهبری و نگهداری سیستم های فوق به دانشجویان ارائه می‌دهد و آنان را آماده‌ی کار در صنایع دریایی، صنایع کشتی‌سازی، سازه‌های درون‌آبی و ساحلی، شناورها و سکوهای دریایی می‌کند.

داوطلبان عزیز دقت بفرمایید که در حال حاضر هیچ کدام از رشته‌های فوق بورسیه نیستند. یعنی همانند سایر رشته‌های غیربورسیه، ضمانتی برای استخدام فارغ‌التحصیلان وجود ندارد

 
از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Surprise!

_ya1za18pID5-NkrwogIsX51omQ5n2FIC7VAN09l-Ts"